utazás Marokkóutazás Marokkó

Előzmények itt...

Következő szállásunk: Sátor – Zagora sivatag, a Sahara széle. További 3 óra autózás után megérkeztünk Zagora városba. A szállásadóval azt beszéltük meg, hogy értesítem WhatsAppon, ha itt vagyunk. Így is tettem. Válaszolta, hogy 20 perc múlva jön Samir, aki elvezet minket a sivatag megfelelő pontjára. Viszont semmi igénye nem volt arra, hogy megjelöljem, hogy HOL vagyunk a városban, és kik vagyunk, így küldtem neki GPS koordinátát + egy családi selfiet. Samirre várva elbeszélgettünk egy Scooby-Doo táskás öreg veteránnal, aki felajánlotta, hogy bármit is szerez: vodkát, hasist, kokaint. Köszöntük szépen, és megegyeztünk, hogy maybe later.

utazás Marokkó

Aztán érkezett Samir. Taxival. És csodálkozott, hogy nem fog beférni az autónkba...Sebaj, hívja Mohamedet, aki küld nekünk GPS koordinátát, menjünk oda és ne mozduljunk onnan. Ez egy mellékút egy pontja volt, amit addigra homok borított a hatalmas szélben. Némi várakozás után a homokviharból kibontakozott egy motoros berber, akit követnünk kellett. Mai napig nem jöttünk rá Samir szerepére, de hát itt nem feltétlenül a logika diktál.

Elég komoly homokvihar volt egész este, de végülis ez is különleges élmény, naplementét néztünk, Á. elvolt azzal, hogy egy homokdűne oldalába lyukat ásott, és kipróbálta, mekkora gödör kell ahhoz, hogy a homokvihartól védje. Vacsira tajine-t kaptunk és harira levest. A szállásadó előzetes kérdésemre azt állította, hogy nyugodjunk meg, sok lesz a kaja. A fiúk szerint viszont a szomszédos olaszokét is el kellett volna venni, úgy már talán...

Este jöttek berberek énekelni és zenélni, és vízipiázgattunk is egyet. Igen, a fiúk is, ez van, ilyen felelőtlen szülők vagyunk. Az esti zuhanyt senki nem igényelte, ugyanis a fürdő-sátorban is bokáig állt a homok. A zuhanyzóban és a mosdókagylóban is. Ráadasul 5-6 fok volt addigra. Á. fiam a sátor azon végén aludt, ahol volt egy kis rés, így neki reggelre a párnáját is homok borította, de nálunk ilyenért senki nem reklamál.

Minden utazás végén meg szoktam kérdezni a fiúkat, hogy mi tetszett legjobban. Most is megtettem. Egyöntetű válasz: A SIVATAG!

utazás Marokkó

Itt a képen Mohamed mutatja a férjemnek, hogy melyik homokdűnénél kell elkanyarodni, hogy kitaláljunk az útra a sivatagból. Még azt is találta mondani, hogy kövessük a „track”-et, amire hamar rájöttünk, hogy azt a homokvihar már elvitte tegnap este...